In 2007 begon het met het instruktieboekje van de WS-18, vier jaar later in 2011 kwam een zwaar gehavende WS-18 in mijn bezit en in 2014 werd een tweede WS-18 aangeschaft. Op een zaterdagochtend van Goor naar Boom, ca. 14 km. ten zuiden van Antwerpen, gereden en bij een gezellig Belgisch meneertje de set aangeschaft. Het was de 530 km rijden wel waard. Zie de volgende foto's.
De set met gesloten deurtjes, niet alleen deurtjes, maar ook met canvas en die zie je niet zo vaak.
Gelukkig zat er ook wat in en niet zoals bij de aanschaf van de eerste set een 27 MC bakkie.
Hier moet natuurlijk ook nog het nodige aan gepoetst en geprutst worden, maar de basis is uitstekend.
De linker kant met antenne, de staaf zit nog wat vast, maar kruipolie doet wonderen en met een beetje geduld......
De andere kant, ook voorzien van de nodige antennestaafjes.
Achter is de typische draagtoestand te zien en weer antennestaafjes. de draagriemen en het "buikblik", dat onderaan bevestigd wordt zijn niet meegeleverd.
Zij-aanblik met voortent. Het inwendige is ook compleet, zelfs met de juiste kabels en connectors, ongelofelijk.
Deze "Satchel Signals No.1" was ook bij de aankoop inbegrepen.
Het staat er ook op.
De tas werd door de firma Bagcraft ltd in 1944 geleverd.
Er zat zelfs wat in........
Een microfoon No. 4.A.
Hoofdtelefoon DLR No.5.
En nog een CLR met vierkante staafjes om de hoogte van de oorschelpen in te stellen, die had ik ook nog niet.
Een detail van die instelling.
De volgende stap is het apparaat weer werkend te maken en op te poetsen. Misschien nog een omvormer in de batterijruimte en dan met de set op de rug verbindingen maken, wie weet.