Een relatief grote behuizing voor een simpel coax-relais. Maar ja, alleen al voor de aansluitpluggen heb je al een groot kastje nodig.
Dit is het kastje.
Vooraanzicht, de beide oren zijn de wisselcontact-aansluitingen van het relais. Links, het verbreek-contact en rechts het maak-contact.
Onmiskenbaar, SWITCH UNIT TYPE M met het Ref.No. 10 F/166.
De rechter kant met de aansluiting voor de aansturing van het relais.
Het binnenwerk. In de horizontale pijp bevindt zich de verbinding naar het centrale contact. In een sleufje aan de zijkant wordt het schakel-contact bij bekrachtiging van het relais omhoog gedrukt. Tevens wordt een relais-contact verbroken. (Onder de horizontale pijp). In het dwarsstuk is een opening waardoor men de staat en de status van het relais-contact kan bekijken. ( Zoals vroeger bij de benzinepomp "Kijkglas moet vol zijn, zonder bellen"). Deze opening kan gesloten worden door de schuif te verdraaien.. Waar het meest rechtse deeltje voor dient is voorlopig nog een raadsel.
Het geheel vanaf de andere kant. In serie met de relaisspoel zijn nog twee weerstanden gemonteerd, waarschijnlijk om het relais met hogere spanningen te kunnen sturen, 28 Volt vliegtuig boordspanning?? Het buiten-relais-contact is naar de connector uitgevoerd en zal zeker een controle-functie hebben gehad.
De grote vraag is echter, waar werd dit relais gebruikt, in de lucht, op de grond of beide. Bij welke apparaten werd het gebruikt ??